Δευτέρα, 14 Ιανουαρίου 2013

Οι υπολογισμοί μας



Υπολογισμός Δείκτη Μάζας Σώματος 

Ο Δείκτης μάζας σώματος (Από τη Βικιπαίδειαείναι μία γενική ιατρική ένδειξη για τον υπολογισμό του βαθμού παχυσαρκίας ενός ατόμου. Λόγω του εύκολου υπολογισμού του είναι ένα ευρέως διαδεδομένο διαγνωστικό εργαλείο των πιθανών προβλημάτων υγείας ενός ατόμου σε σχέση με το βάρος του.
Υπολογίζεται πολύ εύκολα από τον τύπο: (βάρος σε κιλά)/(Ύψος σε μέτρα)^2
ΔΜΣ = βάρος(kg) / (ύψος)2 (m2)
Εάν δεν είναι δυνατός ο προσδιορισμός του ποσοστού λίπους από άλλες μεθόδους τότε χρησιμοποιείται ο ΔΜΣ σαν ποσοστό λίπους. Παγκοσμίως έχει γίνει αποδεκτή η εξής κατηγοριοποίηση:
§  Ποσοστό λίπους μικρότερο από 18,5 δείχνει ότι το άτομο είναι ελλιποβαρές.
§  Ποσοστό λίπους μεταξύ 18,5 και 24,9 δείχνει ότι το άτομο έχει φυσιολογικό βάρος.
§  Ποσοστό λίπους μεταξύ 25 και 29,9 δείχνει ότι το άτομο είναι υπέρβαρο.
§  Ποσοστό λίπους 30 και μεγαλύτερο δείχνει ότι το άτομο πάσχει από παχυσαρκία.

Υπολογισμός θερμίδων που πρέπει να λαμβάνουμε

Η κατανάλωση τροφής συνδέεται με την κάλυψη των απαιτήσεων ενέργειας του οργανισμού. Η προσλαμβανόμενη ενέργεια εξαρτάται από την ποσότητα και την ποιότητα της τροφής που καταναλώνουμε. Οι ενεργειακές απαιτήσεις του οργανισμού διαφέρουν ανάλογα με την ηλικία, το φύλο, τη σωματική διάπλαση και τις καθημερινές δραστηριότητες του ατόμου. Όταν η προσλαμβανόμενη ενέργεια υπερβαίνει τις ημερήσιες ανάγκες, το περίσσευμα αποταμιεύεται με τη μορφή λίπους στον οργανισμό.
Η ενέργεια που προσλαμβάνουμε από τις τροφές, είναι σχετικά εύκολο να υπολογιστεί, δεδομένου ότι γνωρίζουμε τη χημική τους σύνθεση και την ενεργειακή τους αξία. Η ενέργεια της τροφής, συνήθως υπολογίζεται σε θερμίδες (Kcal). Ο υπολογισμός όμως της καθημερινής αναγκαίας ενέργειας είναι αρκετά πιο περίπλοκος. Η συνολική ενέργεια που απαιτείται καθημερινά για κάθε ζωντανό οργανισμό, είναι το άθροισμα της ενέργειας που χρειάζεται καθημερινά για τις βασικές λειτουργίες των οργάνων του (βασικός μεταβολισμός - BMR) και της ενέργειας που ξοδεύει στις φυσικές του δραστηριότητες.
Η ενέργεια που απαιτείται για το βασικό μεταβολισμό, BMR, υπολογίζεται ως εξής:
Για τις γυναίκες:
BMR = 655 + (9.6 X Βάρος σε κιλά) + (1.8 X Ύψος σε cm) - (4.7 X Ηλικία σε χρόνια).
Για τους άνδρες:
BMR = 660 + (13.7 X Βάρος σε κιλά) + (5 X Ύψος σε cm) - (6.8 X Ηλικία σε χρόνια).


Είτε προπονούμαστε για ένα μαραθώνιο αγώνα είτε κάνουμε γυμναστική στο σχολείο το σώμα μας δαπανά ενέργεια ή πιο απλά «καίει θερμίδες». Υπολόγισε τις θερμίδες που δαπανάς σε διάφορες δραστηριότητες που υπάρχουν παρακάτω. 

Δραστηριότητα
15λεπτα
30 λεπτά
45λεπτά
60 λεπτά
Αεροβικός Χορός
171
342
513
684
Μπάσκετ
141
282
432
564
Ποδήλατο (15Km/h)
142
283
425
566
Ποδήλατο (20Km/h)
177
354
531
708
Ποδήλατο (25Km/h)
213
425
638
850
Κυκλική άσκηση με Βάρη
189
378
576
756
Ρακέτες
114
228
342
456
Τρέξιμο (αργό)
183
365
548
731
Τρέξιμο (γρήγορο)
223
446
670
893
Κολύμβηση (αργή)
124
248
371
497
Κολύμβηση (γρήγορη)
131
261
392
523
Τένις
116
232
348
464
Περπάτημα (αργό)
60
120
180
240


Αν ο στόχος σου είναι να μειώσεις το σωματικό σου βάρος, θα πρέπει να μειώσεις και την ενεργειακή σου πρόσληψη από την τροφή προκειμένου να δεις σημαντικά αποτελέσματα.
Μην ξεχνάς να βρεις τρόπους να αυξάνεις τις θερμίδες που δαπανάς σε καθημερινές δραστηριότητες. Ανεβαίνω από τα σκαλιά, πηγαίνω με τα πόδια σχολείο, είναι απλοί τρόποι που μπορούν να βοηθήσουν στην κατανάλωση ενέργειας και την καλύτερη ρύθμιση του σωματικού βάρους.


Ένας τελευταίος υπολογισμός:

Η άσκηση σαφέστατα βοηθά στην καλή υγεία και την καλύτερη ρύθμιση του σωματικού βάρους, αλλά δεν πρέπει να ξεχνάμε πως η ισορροπημένη διατροφή είναι απαραίτητη για τη διατήρηση της καλής υγείας. Αν φάμε μία ατομική πίτσα στο σχολείο είναι 492 θερμίδες και κάνουμε μία ώρα γυμναστική στο σχολείο θα κάψουμε μόνο τη μισή σχεδόν... 
Συμπέρασμα: 
Πρέπει να αλλάξουμε κάποιες συνήθειες διατροφής και να γυμναζόμαστε λίγο περισσότερο!!!!





Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου